Wij hebben al ruim 50 jaar ervaring met de productie en leveringen van oormerken voor varkens, schapen, geiten en runderen. Wij produceren sinds 1960 slachtmerken voor varkens. Deze metalen oormerken worden bij ons in Emmen gemaakt.
Sinds 1990 werken wij samen met Allflex en Chevillot en vertegenwoordigen wij beide merken in Nederland.
Allflex is wereldwijd marktleider op het gebied van dieridentificatie en wij zijn trots om deze partij in Nederland te mogen vertegenwoordigen.
RVO is de partij die de registratie organiseert van alle levensnummers voor de runderen. Zij zorgen ervoor dat uw bestellingen worden vastgelegd en aan ons worden doorgegeven. Wij staan 24/7 in verbinding met de overheid. Uiteraard registreren zij niet alleen de levensnummers, zij doen veel meer.
Het abonnement op de oormerken loopt ook bij de overheid. Mocht u echter willen dat hier iets in gewijzigd wordt, kunt u hiervoor met ons contact opnemen.
We leggen hieronder kort uit hoe het werkt. Mocht u verder nog vragen/opmerkingen hebben, kunt u ons uiteraard altijd bellen of mailen.
VEELGESTELDE VRAGEN:
Kan ik ook rechtstreeks een losse bestelling plaatsen voor nieuwe voorraad voor kalveren bij Hut?
Ja, dat kan. U kunt ons bellen om uw bestelling te plaatsen of u kunt het bestelformulier gebruiken.
Hieronder kunt u kiezen uit meerdere opties:
- Ik wil HDX elektronische oormerken bestellen (let op, er zijn 4 verschillende varianten beschikbaar!)
- Ik wil standaard, visuele oormerken bestellen (van Allflex of Chevillot)
- Ik wil Allflex BVD oormerken bestellen
- Ik wil Allflex DNA/BVD oormerken bestellen (let op, er zijn 2 varianten beschikbaar)
Kan Hut zien of er een bestelling voor mij is binnengekomen?
Ja, als u een abonnement heeft bij RVO, kunnen wij zien of er alweer een bestelling voor u bij ons is geplaatst. Ook als u zelf een bestelling heeft doorgegeven aan RVO, kunnen wij de dag nadat u de bestelling heeft geplaatst, de bestelling in ons systeem zien.
Wanneer zijn mijn levensnummers bekend?
Direct nadat u uw bestelling heeft geplaatst, of direct nadat er vanuit uw abonnement een bestelling is aangemaakt, kunt u de levensnummers op uw lijst met vrije voorraad zien staan. U kunt dit zien in uw managementpakket of in 'mijn dossier' op RVO.nl.
Kan ik op 2 typen oormerken een abonnement hebben?
Ja, dit kan sinds februari 2019. RVO heeft dit sindsdien mogelijk gemaakt. U kunt dus een abonnement hebben op de standaard oormerken en daarnaast op bijvoorbeeld BVD oormerken of HDX elektronische oormerken. U kunt hiervoor contact met ons opnemen, zodat wij dit voor u kunnen regelen bij RVO.
Het is het handigst om ons hierover te bellen, dit kan op telefoonnummer: 0591 - 61 83 44.
Kan Hut mijn abonnement aanpassen?
Ja, u kunt hiervoor met ons contact opnemen. Zorgt u ervoor dat u uw UBN bij de hand heeft, zodat wij u direct verder kunnen helpen.
Ik wil met oorbiopten gaan werken. Kan ik mijn huidige oormerken terugsturen?
Nee, dit kan niet. U kunt deze oormerken laten liggen voor later. Alle levensnummers staan al op uw naam en de oormerken blijven gewoon geldig. U kunt een losse bestelling plaatsen voor de biopt-oormerken.
Als u meedoet aan een programma voor BVD, zult u voor een periode van 1 tot 3 jaar oorbiopten moeten nemen. Na die tijd kunt u uw gewone oormerken in principe weer gaan gebruiken.
Als ik kies voor DNA/BVD oormerken, hoef ik dan geen haren meer te trekken?
Dat klopt. U kunt het weefsel naar CRV opsturen, ter vervanging van de haren. U kunt met 1 weefselname 2 onderzoeken laten doen, DNA en BVD. Klik hier om meer te lezen over dit type oormerken.
Zoals gezegd, als u nog vragen heeft, neemt u dan even contact met ons op.
U kunt ons bereiken per mail: info@hut.nl of telefonisch op nummer: 0591-61 83 44.
Wij zijn u graag van dienst!